tisdag 20 december 2011

19 December 2011

Galet vad tiden går.. 5-6 dagar till jul (båda eftersom det är 24 hemma och 25e här!)
12 dagar kvar till Nyårsafton,
21 dagar kvar tills 9e jan (sista arbetsdagen)
22 dagar kvar tills resan börjar - CALI HERE I COME! (igen)
29 dagar kvar tills värmen!!!!!!!!
51 dagar kvar till SVERIGE.

Jag tycker detta ser bra ut, MEN.. paniken börjar arta sig då jag måste börja rensa rummet, igår rensade jag alla lådor på skrivbordet, alla papper och småskräp man samlat på sig, lagt alla scrapbooking saker på en plats och så vidare! Kändes bra, nu har jag börjat iaf haha! Nästa stopp blir nog Walmart för att köpa space saver bags till resan runt här OCH hem.. Och efter det (får bli nästa lön eller nått) så blire till o köpa en till väska! Ska nog köpa mig en från American Eagle Outfitters, dom har en typ duffle bag med hjul, mjuk väska typ. SÅ snygg! Och samma stl som min väska jag har nu tror jag! PERFEKT!

Iaf, jag skulle ju berätta om helgen...
Fredag: Det var dags för lite julbord med Hanna, Johanna, Fanny och Helle (Host va Fanny). Jag hade med mig pappas recept på potatisgratäng, mycket uppskattad!! (Möjligen så att jag måste göra den till en brunch på lördag & kötbullar!) Det var supermysigt iaf, vi hade köttbullar till, janssons, ägg, sill, peppar kakor, chokladbollar och hemmagjorda inlagda päron med en krämsås och grädde (SUPERNYTTIGT) .. Kvällen blev ung, vi va alla proppmätta och trötta!

Lördag: Jag vaknade runt 9.30 och drog mig lite i sängen en stund innan de va dags för uppstigning, gjorde  mig iordning, packa väskan och sen kom Hanna och hämtade mig! Vi åkte och hämtade Helle på vägen, och sen bar det av mot Breckenridge!
Detta var dagens underhållning, Dew Tour, det är alltså en snowboard & skidtävling! Hur coolt som helst, såg världens bästa snowboard åkare LIVE! Det ni! händer inte ofta i Sveariket.

Hem till Hanna och gjorde oss iordning för utgång! Kl 9 rullade vi mot förfesten med Johanna som chaufför, trodde vi..... 15 min ut på stora vägen skriker Hanna, SVÄNG IN TILL KANTEN!! när bilen stannats börjar motorhuven ryka som ett stort askmoln! GÖTT! det tog Johannas värdpappa 1 timma att komma till undersättning, blev till att bogsera bort bilen från stora vägen, sen försöka hitta en ny lösning på skjuts till D-town. Blev till att Helle körde... Alla hade tappat party moodet då vi runt kvart i 12 va på väg D-town! bara 3 timmar senare och frusna till is.. Happy Birthday Hanna! va de sista vi sa den natten.. Då de va hennes födelsedag på söndagen.. "Worst birthday party ever" sa hon och vi åkte hem. Skönt tänkte jag när jag la mig i sängen hos Hanna.. "Amanda somna inte vi ska snart åka igen" kl 3 på natten åkte vi till någon kille, de va sjukt onödigt , kom hem kl 6 på morgonen och skulle upp 9.30..

Söndag: Vaknade flera gånger under natten (dom 3 timmarna jag låg i sängen) men vid 9.30 gick jag upp för att göra mig iordning, de va au pair möte!!!! kul... hade paketleken och jag fick en påse med fula saker, eller inte fula men de passar inte mig, PERFEKT till M dock :D katching! På kvällen blev det skridskor med Hanna, Helle, Linnea, Anna och Jojjo i downtown, supermysigt men hade glömt hur DÅLIGT jag egentligen var... Sargen va min bästa vän!

XOXO
-A

1 kommentar:

Mamma sa...

Hahaha, skratta när jag läste om skridskoåkningen. Jag är också kass på skridskor... du har nog ärvt det :-( Men men vi är bra på så mycket annat!!! Puss på dig och lycka till med packandet!