torsdag 29 april 2010

10 000 Buddhas!!

ännu en dag i HK! riktigt trevligt! :) FÖRUTOM, att det har regnat cats and dogs down here today!! men det stoppade inte oss att kolla på roliga och spännande saker! först så skulle vi hikea, men det var alldeles för dimmigt, så vi sket i det, för vi skulle gå till The Peak, men det var ju som sagt för dimmigt. Så vi sov en stund till sen gick vi upp för att åka till 10 000 Buddhas Tempel och det var ju en deeel! shit säger jag bara, det var tydligen 400 trappsteg upp till templet också, helt sjukt svettigt... och vid det tillfället var det bara klibbigt för det hade inte börjat regna just då... men när vi var där längst upp och hade vart där ett tag, så började ÖSREGNA!! och alla små apor som bodde där uppe var helt genomblöta stackarna!

efter det sprang vi till MTR:en och tog oss till Hong Kong Museeum of History, och checkade det ut.. och sen var klockan helt plötsligt typ halv 5 :O åååh juste vi va på Ikea också och åt lunch!!! tog mig ett par köttbullar med potatis och gräddsås, mumma säger jag bara..

senare vid 7 tiden så gick vioch mötte Danny och dom sanna jobbar med för att käka middag.. OCH .. wait for it... JAG ÅT KRABBA!!! tada, har prövat massa mat mamma!!!!!! hihihihi. så duktig jag är!

nu har vi precis kollat på Pojken i randig pyjamas (jättesorlig i slutet!)..
men sängen skriker..

XOXO
Am

1 kommentar:

Mammaochjag sa...

Wow! Krabba det var inte illa! Sååå himla kul att läsa om buddhas och apor och annat.
IKEA är bra att ha många gånger:-)
Fick precis ditt sms. Puss å kram /mamma