tisdag 27 april 2010

äcklig andedräkt, lost bagage & jättetrött!

ja titeln kan nog förklara mitt sista dygn på resande fot.. herre min jesus säger jag!! jag ska försöka förklara för er in i minsta detalj, eller ne då blir de för mycket.. men ska iaf ta en sammanfattningn om min resa över till H to the K! så följ bara med och känn er glada att ni är hemma ;) :

Men iaf.. åkte hemifrån kl 3 till landvetter där kära jaqueline ville släppa av mig.. växlade pengar och checkade in själv (kändes vuxet) sen gick jag igenom kontrollen.. väntade på mitt lila flyg till Amsterdam, Holland. Och allt gick asbra hela tiden, satt jämte en astrevlig äldre man som skulle på en affärsresa som han har gjort samma resa ungefär 150 gånger sa han.. (liiiiite boring ändå) så han va trött på detta flyg och samma resa vajre gång. och jag förstår honom, så jävla roligt kan de la int eva i Holland(?!)... men men väl på flygplatsen var klockan kvart i 7 och READ THIS(!!) jag satt o väntade på MAMMA & PAPPA!! hah det är inte alltid man träffar familjen på vandrande fot på Amsterdams flygplats sådär en måndag i April! jag tyckte iaf det var himlans käckt! varade inte allt för länge dock, sen fick jag vandra mina 15 min bort till gaten (stor flygplats typ)...

kl 8 öppnade gaten och de va ungefär kvar över 8 jag gick bort mot gaten, men jag hade tid, för det var ENDEL folk som skulle smugglas till HK.. :) inklusive mig.. då var det dags för en säkerhetskontroll igen och .. wait for it.. JAG ÅKTE JUMBOJET! (första gången för mig).. satt ju dock på underdäck.. men ah, jag har vart där i planet och sett trappan upp ;) hade en härlig plats vid fönstret tänkte jag, ACK så fel.. kommer till min plats och inser att det sitter små kinser ivägen och säger artigt att jag har denna plats vid fönstret, dom nickar jaja och visar sina biljetter hahaaha (idiot).. dom fattade ingen engelska... ÅH! som tur var så satt en engelsktalande kines bakom som förklarade för dom var jag försökte få fram... sattte mig till rätta och skulle inleda denna fantastiskt underbara resa på 11 timmar ... och inser efter en halvtimma att denna resan inte alls kommer bli underbar!!!!!!! tanten som satt jämte mig, hade den värsta andedräkten jag någonsin har fått smella.. USCH!! och det blev inte bättre när hon somnade och hade munnen öppen PLUS att huvudet var riktat åt mitt håll... (kan det bli värre?)

och JA det kan det... för nu har vi äntligen landat i HK efter 11 timmar äcklig andedräkt i ansiktet... och jag skulle försöka ta mig till syrran själv från flygplatsen, MEN DET VAR INTE DET JOBBIGA, för det var ganska enkelt.. det jobbiga var ................... ATT MITT BAGAGE INTE HADE FÅTT ÅKA MED!! det ligger kvar i Amsterdam, åh gud så käckt! ellerhur, ah verkligen ... frustrationen bröt fram och jag ville bara lägga mig på golvet o gallskrika och sparka på alla.. (men det gjorde jag inte).... utan gav syrrans telefonnr till dom och dom sa att du kommer möljigtvis få ditt bagage imorgon! aha gött du... inte mer jag kunde säga till om så jag åkte o mötte syrran vilket gick som smort, och vi åt lite mat och gick o handlade...

och nu är jag så fruktansvärt trött (även om jag sovit till och från i 6 timmar på planet!, JA 6 TIMMAR!!) syrran har lagat mat precis så ska springa nu, ciao! talk to you soon..

xoxo
MandüT

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallå eller, gott att du är på plats om än efter en jobbig resa.

Tänk positivt, du glömmer den aldrig och det blir svårt att uppleva det igen, alltså det kan bara bli bättre. Bagaget är ju lite jobbigt men det kommer förhoppningsvis inom något dygn.

Ha det nu så gott med syrran och ta det lugnt.

morfar

Mammaochjag sa...

Ajaj! lång resa med kineser och holländare :-) Det ända positiva i att bli av med resväskan är: FÖRSÄKRING! Du kan ta med dig syrran ut och shoppa för 1000 KRONOR! Men spara alla kvitton, har du även fått en lapp på att ditt bagage är försenat? I så fall får du spara den också, eller fixa med KLM att de ger dig ngt bevis på att väskan var försenad... för om den är försenad längre än 24 timmar så får du mer pengar att shoppa för:-)
Fast det är ju synd om pannkakorna :-0
Puss från mamma