måndag 13 december 2010

- stockholms härligheter

Ja nu har jag vart i Stockholm med min kära pappa över natten! Sitter nu på tåget hem igen. Vi kom igårkväll och åt på T.G.I Friday och jag åt en svingod fajitas m kyckling, suuupergod! Sen gick vi och la oss typ..

Idag var det dags för ambassaden, åkte taxi dit och väntade i några minuter innan man gick igenom säkerhetskontrollen och fick lämna iPod och mobil i entrén, den fick man inte ha med sig in (?) men men, pappa fick inte heller följa med in eftersom jag är över 16 år.. Så där satt man i väntrummet och hade ingen o prata med och inget att lyssna på... Men när de va min tur i första luckan lämnade jag alla mina papper, hon frågade om jag hade något extra kort med mig, men de hade jag inte, hon sa okej då kan du vänta igen, det gick så mycket fortare än alla andra som skulle ner i väskan o fippla efter alla papper (oorganiserade jävlar, haha) iaf, den amerikanska vakten som stod där jämte kollade förvånat på mig och sa "wow, I think you were the fastest One today!) haha han va så rolig :) sen väntade man lite till tills dom ropa upp mitt namn i en lucka o frågade hur många barn jag skulle ta hand om och vad jag skulle tjäna, sen va de klart! Så nästa vecka får jag tillbaka mitt pass med ett visum i :D

Känns så bra för nu är allt nästan klart :) bara internationella körkortet kvar och att cc skickar mina flygtider... Exciting!!!

XOXO
-A

1 kommentar:

Denice sa...

Hhaha, det tog mig en jäääävla tid den där headern alltså ;). tänker aldrig ge på mig sånt där igen!