tisdag 9 augusti 2011

"Go back to swefen"

Hej mina kära!
Tänkte berätta om min dag igår, den va ganska händelserik på saker! Även om vi enbart satt hemma hela dagen.. Jag började jobba runt kvar över 8, då kom grannpojken som jag skulle passa också under dagen (R's som hon säger Bofriend) han är mycket mysig, men använder sin napp 24/7 så man kan inte höra vad han säger (och han ska börja pre-school om 2 månader?? knappast)...

När R vaknade va hon superexcited när jag berättade att hennes Bofriend va här! Och allt gick superbra, tills vi skulle äta frukost, och hon sa att hon ville ha en toast, men nej hon åt ingen toast, vi sparade den och när B(killen) ville ha ett snack, så ville R äta sin toast.. Men det var myyycket krångel emellan där för min prinsessa då hon skrek hela tiden, och jag satte henne i en fotölj och sa att hon skulle sitta där tils hon sluta gråta... Med gråten i halsen säger hon "I stop crying".. Jag fråga är du säker och hon börja störtlipa igen haha.. Stackaren! inte direkt..

När B åkte hem så lekte vi lite till jag, R & M.. och R blir arg på mig och säger "Go back to swefen manna!!" Så rasande jag blev!!! haha, fast mest ledsen tror jag... även om jag vet att hon inte fattar vad hon säger så tar det hårt på en när man hör det.. Det blev inte mycket mer leka efter det så jag la henne för en nap.. När hon sedan vaknar efter nap så hör jag hur hon sjunger "Happy Birthday manna!" och när A går in så säger hon, Vart är Manna?? och börjar ropa på mig, åh underbara unge!

Det bästa va ju ändå, Hon ville att jag skulle byta hennes bajsblöja, tydligen en stor ära att få göra?!
Jag älskar min lilla prinsessa!!
XOXO
-A

2 kommentarer:

Mamma sa...

Lovely! Den här historien kan du berätta för henne när hon blir stor. Jag kom precis på den perfekta presenten till R!!! Du får göra hennes egen Manna-bok! Bilder på dig med text där du berättar vad du tycker om henne, saker ni gjort under året, etc. Så hon inte glömmer dig när du åker hem!!

Christina sa...

Heisann, tenkte jeg kunne høre, du kjenner vell ikke til en/noen familier i denver/boulder som trenger aupair? :) Eller hvordan jeg kan komme i kontakt med noen spesifikt i det området??
Håper på svar fra deg :)