fredag 4 november 2011

Försenad, Underbar semester & Drama!

Detta förklarar ungefär hela min förra vecka när jag hade semester och åkte till NY och träffa min kära vän Jaqueline! :D Jag börjar från början!

På torsdagmorgon kl 6.15 am skulle mitt flyg gå! Jag kom till flygplatsen efter att incheckningen stängt! Paniken ökade i mig men det löste sig på plats och jag fick rusa mot Gaten! Först ner till Securityn, vidare till tåget (som går mellan terminalerna) och efter det mot gaten, jag hann!!! Mellanlandningen var i Minnesota och flyget där va försent så jag fick lite smått panik att Jaqueline skulle stå där själv på flygplatsen i NY!! Men vad jag då inte räknade med va, Securityn in i landet för min kära vän! Hon stod där i 2 timmar innan hon kom igenom och kunde hämta sin väska, där hon trodde jag skulle stå! Jag berättade för henne att ja möter dig vid väskorna, va inte rädd jag hittar dig! Men vad jag då inte tänkte på va att jag flyger ju inrikes och landar på en annan terminal, ut därifrån och försöka hitta till rätt terminal och sen fråga en polis hur han tycker jag ska göra! Vänta va hans svar... jag va alldeles för stressad för att vänta så jag gick till flygbolaget Jaqueline flög med och frågade om dom kunde hjälpa mig! Då kommer en tant fram som jobbar där och säger, är hon blond, ganska kort hår och du är från Colorado? Haha Ja? - Hon kom precis ut, svarade hon då! Vad är oddesn att vi båda pratat med henne :D vi fann varann iaf och lugnade ner oss båad två.

Sen skulle vi ta shuttle till Manhattan och vårt hotell.. kan säga att denna resan va värre än flyget! de tog oss 3 timmar, INTE OKEJ! Det skulle inte ta så lång tid egentligen.. Vi va hungriga och förbannade! Checkade in på hotellet och lämnade väskor innan vi gick ut och käka. Hotellet insåg vi att de va sjukt dåligt, men att det låg helt rätt på manhattan! nära til allt, så våra hårda sängar fick vi leva med, vi skulle ju bara sova där!

Dagen efter började shoppingen och sevärdigheterna. Och så även kommande dag osv osv.! Lördagen va det snöstorm i NY staten och träd svajade, utanför city så va de kaos, träd låg på gatorna och strömmen va borta för massa hushåll! Vi klarade oss p.g.a alla stora byggnader.

Dagarna gick fort och sen va de tisdag och dags för hemgång för oss båda, shuttlen va sen till hotellet vilket gjorde Jaqueline nervös! Men det löste sig väl på plats, hon va inte sen och väskan vägde inte förmycket och allt va bra! Förutom, att vi skulle säga hejdå.. När jag hade lämnat av min kära så tog jag tåget till min terminal och securityn va sjukt seg.. gick runt och leta efter min gate som visade sig inte ens va på den terminalen, sug! Jag fick åka buss över till terminal 4 ist för 3 och väl på 4an så sattte jag mig ner och vilade. Träffade en trevlig kille som flyttat från NY till Colorado och han hade vart på flygplatsen sen lördgen (dom stängde flygplatsen Lördag, söndag, måndag p.g.a snökaoset). Vi satte oss jämte varandra på planet då de inte va fullsatt och fortsatte prata, mycket trevlig!

När vi sen skulle landa mot Denver airport, de va då dramat började.. Det va snöstorm i Denver som gjorde att när vi sjönk ner bland molnen så guppade det som aldrig förr! jag har aldrig riktigt haft ont av såna lufthål som de kallas.. Men denna gången va jag rädd, alla guppade i sina säten och jag slog även i huvudet i rutan! Vingarna svajade så mycket att jag trodde dom skulle brytas på mitten! Men vi landade säkert.. Väl i bilen hem höll jag på att köra av vägen! Det va ingen bra avslutning på en bra semester! Sjukt skakande slut men jag klarade mig säkert hem! Här kommer bilder från resan!

första besöket på Forever 21

Filminspelning

On Brooklyn Bridge och nya WTC i bakgrunden

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

Min fina tjej

Tjoho

Brooklyn Bridge

Forever 21 på Times Square

Times Square

TRÄFFADE JENNIFER I SOHO! :D Tjohoooo

Halloween sminkning pågår

Entrén till hotellet

Empire State Building 3 gator bort

Du är min bästa

Love that store!

Rockefeller Center

Lycklig tjej med Armani i bakgrunden

Forever 21 på 5th ave med 6 våningar!


Central Park efter stormen

Central Park

Tja va ska man säga?

Central Park

Central Park med min älskling

Central Park

Central Park

RÖda trappan på Times Square

Times Square

Grand Central Station

Grand Central Station
XOXO
-A

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!!! Roligt att du skriver så vi hänger med i alla strapatser! Sjukt snygg grön jacka! Sån hade jag också velat ha :-) Ska försöka få tag i Jaq så jag får min väska... Räckte pengarna? Puss från mamma