lördag 15 januari 2011

- NY & Denver (i text & bilder)

Hej allihopa!!

Nu har jag äntligen fått ordning på addapter osv för min dator!
Jag ska försöka berätta lite om veckan som gått.. Så jag börjar från i Måndags..

Jag flög från landvetter runt kl 8 på morgonen och flög till frankfurt för att sedan flyga vidare 8timmar till NY. Flygresan gick jättebra, hade 2 säten för mig själv så jag sov gott o skönt. När vi kom fram till NY så skulle vi igenom passkontrollen och visa mitt visum o.s.v ! fastnade i 40 MIN!!! Okej det va inte så farligt som de låter utan han som satt i kontrollen han hade problem med sin dator, så alla va sega framför och när de va min tur så stanna datorn, och han fick starta om hela datorn (och alla trodde de va mitt fel).. IAF efter detta så kom jag in i landet smärtfritt och vi åkte minibuss till skolan (i 2 och ½ timma!!!). Trafik i Borås är inte ens trafik om  man jämnför! Vi kom till skolan runt kl 6 på kvällen (lokaltid). Hade ett välkommstmöte och sen gick vi och la oss..

Tisdagen började skolan, först frukost (den va sådär) och kvar över 8 började lektionerna, hade rast kl 10-10.30 sen lunch kl 12-1 lektion igen, rast kl 3-3.30 och lektionen höll på till kl 6, då var det middag och kl 7 var det workshop till kl 8 eller halv 9.. Så såg tisdag & onsdag ut! Man va rätt död på kvällen... Torsdagen började vi med workshop och kl halv 11 hade vi våran sista lektion till halv 1.. Sen var det DIREKT till NYC!!!!!!!! Vi åkte alla elever (210st) och va uppdelat i 4 bussar, först åkte vi 1 o ½ timma in till stan och väl där hämtade vi upp våran guide, Sheila (tror jag hon hette). Sen var det alla seevärdigheten så som Ground Zero, Empire state building, time square, battle park, central park, och åkte färja över till Staten Island (alltså förbi frihetsgudinnan), i solnedgång, såå fint det var!! När våran guide va slut så åkte vi till Rockefeller center och upp i tornet , Top of the rock! Otrolig utsikt! Sen var det fritid så vi gick runt och kikade in Time square på nära håll, och bara tog in allt.. halv 9 väntade vi på bussen hem till skolan igen, och man däckade direkt.

Igår (Fredag) var det avgång till flygplatsen igen och denna resa var till DENVER!! Först mellanlandade vi i Cleveland och vidare till Denver, mötet med familjen var bättre än vad jag förutspått (trodde de skulle bli pinsamt) men det var FANTASTISKT! Känner mig redan hemma, efter en halv dag! sov i mitt nya rum med en stor säng, egen toa och WALK-IN CLOSET!!!!!!! Hahah den ser så stor ut nu för jag har typ inga kläder med mig :P Men det blir nog ändring på så fort jag vet hur man kommer ut från detta område ;) (för det är ett inhägnat område, med en stor grind osv för att komma in här!! DE NI! Inte riktigt som villastan....

Idag har jag skypat med mamma&pappa och även Mia, känns bra! :) blir lugn dag idag och jag tycker det är skönt! Nu ska jag lägga upp lite bilder åt er...

Skolgården

Frukost?

Skolan

Klassrummet



Skolarbete (Typiskt svenskt)
H&M, IKEA, Midsommarstång, Luciakrona, godisfisk, lussebulle och ABSOLUT VODKA)

Utanför skolan med Michelle



En flera meters kyrkogård



Time Square


Hudson River




Jag i Battery Park framför The Sphere
(statyn som stod mitt emellan World Trade Center tornen och klarade sig ur raset med bara en buckla på toppen)


Frihetsgudinnan (i bakgrunden asså)

Jag & våran Guide





Love her!




Hejdå skolan!

XOXO
- A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt!
Och ett sånt rum!!! Den garderoben vill jag ha!!! Helt fantastiskt!
Du kommer få det så bra!
Vi hörs imorgon eller så!
Kram faster Mia

Anonym sa...

Hej gumman, så kul att du kommit fram och redan trivs. Jag säger som Mia, vilken säng!! Ska bli trevlig att skypa med resten av familjen senare. Vi syns och hörs då. Puss puss/mamma